دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

طرح درس روزانه ریاپی سوم راهنمایی

طرح درس روزانه ریاپی سوم راهنمایی

طرح-درس-روزانه-ریاپی-سوم-راهنماییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏طرح درس روزانه
‏شماره:
‏ماده درسی: ‏ریاضی
‏موضوع درس:‏ ‏معادله‏ خط‏(1)
‏مقطع تحصیلی:‏ ‏ ‏ ‏راهنمایی
‏پایه تحصیلی:‏سوم
‏مدت جلسه: ‏30 دقیقه
‏تاریخ اجرا:
‏تهیه کننده:‏ ‏
‏اهداف کلی
‏شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است.
‏هدف های جزئی
‏دانش آموزان ‏با مشخص بودن نقاط معادله ‏ی خط را حدس بزنند.‏
‏دانش آموزان ‏معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x‏ و y‏ هر نقطه ی خط)

‏هدف های رفتاری
‏دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس:
‏قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.‏(شناختی - ‏کاربرد‏)
‏اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تش‏خیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟‏( شناختی- درک و فهم)
‏در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد.‏ (شناختی - کاربرد)
‏روش های تدریس
‏روش فعالیت محور(‏همیاری‏) - ‏روش توضیحی ‏–‏پرسش و پاسخ - ‏استفاده از نرم افزار PowerPoint
‏رسانه های آموزشی
‏کتاب درسی ‏–‏ ‏صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- ‏کامپیوتر( CD‏)
‏قبل از شروع درس
‏ (2 دقیقه)
‏سلام و احوالپرسی - حضور و غیاب - دقت در وضع جسمانی و روحی دانش آموزان و بررسی تکالیف
‏تعیین رفتار ورودی
‏دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.
‏دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند.‏
‏ارزشیابی تشخیصی
‏ (5 دقیقه)
‏1- نقطه ی ‏ و ..... را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.
‏2- نقطه ی B‏ که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟
‏3- مقدار عددی عبارت ‏ را به ازای‏ ‏ ‏ و ‏ و ‏ و یک x‏ دلخواه دیگر حساب کنید.
‏فعالیتهای آموزشی
‏فعالیتهای معلم
‏فعالیتهای دانش آموز‏ان
‏آماده سازی و ایجاد انگیزه
‏(2 دقیقه)
&‏ یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم .
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن
‏یک داستان بسازند.
& ‏ با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند.
‏ارائه درس و ارزشیابی تکوینی
‏(15 دقیقه‏)
&‏ 1- نقاط ‏ و ‏ و ... را روی صفحه های خود مشخص نمائید.
‏2- نقاط فوق را به هم وصل نمائید و امتداد دهید.
‏3- نقاط دیگری به دلخواه روی این خط در نظر بگیرید‏ و مختصات آن ها را بنویسید.
‏4- این نقاط چه ویژگی دارند؟
‏5- ‏اگر بخواهید این خط را توصیف کنید چه پیشنهادی دارید؟
‏6- آیا می توانید به کمک زبان علائم و نمادها (جبری) رابطه ی خود را بیان نمایید؟
‏7- به این رابطه ی جبری که بیان گردید معادله ی خط می گوئیم.
‏8- تکمیل فعالیت 1 کتاب درسی
‏9- تکمیل فعالیت 2 و نشان دادن کاربرد معادله ی خط
‏10- حل کار در کلاس کتاب درسی
‏11- می خواهیم خط ‏ را رسم کنیم. پیشنهاد شما چیست؟
‏12- با همکاری دانش آموزان و یادآوری اصول هندسه ی اقلیدسی از آن ها می خواهیم خط را رسم کنند.
‏13- رسم خط ‏
& ‏ ‏کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به ‏سؤ‏الات ‏پاسخ می دهند.
‏جمع بندی و نتیجه گیری
‏(3 دقیقه )
‏ &‏ ‏1- ‏همان طور که دیدید، بین طول و عرض همه ی نقاطی که روی یک خط قرار داشته باشند، یک رابطه وجود دارد.که اسمش را معادله ی خط می گذاریم.
‏2- اگر معادله ی یک خط را داشته باشیم می توانیم آن را رسم کنیم.
‏ارزشیابی پایانی
‏(2 دقیقه )
‏ &‏ 1- ‏خط ‏ را رسم کنید.
‏2- آیا نقطه ی ‏ روی خط ‏ قرار دارد؟ چرا؟
&‏ دانش آموزان به صورت گروهی به سوال‏ات ‏ مطرح شده پاسخ ‏ می دهند.‏ و بازخورد مناسب به آنها داده می شود.

 

دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد