لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مشخصات کلی
نام درس : بخوانیم کلاس : اول تهیه کننده :
موضوع : درخت مدت : 45 دقیقه
هدف کلی درس
دانش آموزان با صدا و نشانه های چرخ آشنا می شوند
هدف های دانشی
با نشانه های خـ خ آشنا می شوند – تشخیص صدای خـ خ در اول و وسط و آخر آشنایی با محل زندگی جانداران – آشنایی با رودخانه و جانوران اطراف آن
هدف های مهارتی
کلماتی را که نشانه خـ خ نوشته می شود آن را می خوانند _ آن کلمات را می نویسد کلماتی را که نشان خـ خ دارند دور آنها خط می کشند – نشانه ی خـ خ را در جدول نشان می دهد
هدف های نگرشی
با احساس و مسئولیت در کار گروهی شرکت می کند ، نسبت به یادگیری نشانه خـ خ علاقه نشان می دهد ، نسبت به شناخت جانوران اهلی و وحشی علاقه نشان می دهد ، نسبت به محل زندگی جانوران کنجکاوی نشان می دهد .
روش تدریس
مشارکتی، پرسش و پاسخ – توضیحی
رسانه های آموزشی
کتاب ، تصویر بزرگ از درس درخت ، تلاش کارت ، پازل
چیدمان کلاس
نعلی شکل
مفاهیم
مفهوم خـ خ و تشخیص آن و کلمات کلید ملخ ، خرگوش، درخت ، شاخه
حوزه های درسی
درس دینی : آشنایی با آفریده های خداوند مانند خورشید، جانواران گیاهان
درس علوم : آشنایی با جانوران و گیاهان و همچنین زندگی جانوران و چگونه لانه سازی می کنند و آیا آب رود خانه برای خوردن مناسب است .
ریاضی : چند خرگوش زیر درخت است چند ماهی در رود خانه است . در تصویر چند تا پروانه می بینید
هنر : آشنایی با رنگ ها ماهی ها چه رنگی هستند ، برگ درختان چه رنگی هستند . خورشید و برف چه رنگی دارند
فعالیت معلم
بعد از ورود به کلاس و سلام و احوال پرسی که به صورت شعر می خوانم سلام سلام آی بچه ها آی بچه ها ، امیدوارم که حالتون خوب باشد
مثل گلها شاد باشید هیچ غمی نداشته باشید و بعد از آن حضور و غیاب می کنم و پس از حضور و غیاب می ارزشیابی تشخیصی را انجام می دهم و دانش آموزان درس قبلی که نشانه ( فـ ف ) است است را می پرسم و کلماتی را که نشانه ی ( فـ ف ) دارند را یکی یکی بگویند و نشانه ی ( ف فـ ) را با مصوت ها بخوانند و برای ایجاد انگیزه و آمادگی تصویر بزرگ را روی تخته نصب می کنم و پازل هایی که را که درست کرد
فعالیت دانش آموز
دانش آموز جواب سلام من را می دهند
دانش آموز جواب می دهند
دانش اموز کلماتی را که با نشانه ی (فـ ف ) نوشته می شوند را می گویند .
ارائه درس
ه بین بچه ها تقسیم می کنم و توجه بچه ها را به تصویر بزرگ جلب می کنم و می پرسم چه چیزهایی در آن است تا دانش آموزان کلمات کلیدی را بگویند و پس از آن در دانش آموزان می گوییم که شروع به درست کردن پازل ها کنند و وقتی که درست کردن پازل ها تمام شد و از هر گروه می خواهم که نام تصویری را که درست کرده است بگوید و به آنها می گوییم ،آخرین بچه های زرنگ و حرف گوش کن و هر کدام از گروه ها را با همان نام صدا می کنم و می گوییم به دقت به تصویر نگاه کنید و بگوییند امروز .
دانش آموزان درباره تصویر توضیع می دهند
بچه ها شروع به درست کردن پازل ها می کنند .
هر گروه نام تصویر ی را که درست کرده است می گوید
ادامه محتوی
فعالیت معلم
چه نشانه ی جدیدی در کلمات مربوط به تصویر دیده اند و به آنها می گوییم خ چند شکل دارد .
ما تکرار می کنیم بچه ها خ هم مانند ب – ت – پ دو شکل دارد خ غیر آخر خ آخر خـ غیر آخر آخر کلمه نمی آید خ آخر آخر کلمه می آید .
و به آنها می گوییم حالا می خواهم که شعری در پاره ای خ برای شما بخوانم – خوب گوش کنید خ هستم خ هستم به شکل قله هستم یه نقطه دارم رو سرم اگر نقطه هم نذاری می افتم به گریه زاری
چند بار هم تکرار می کنیم
به آنها می گوییم آفرین
و بعد تصویر های کوچک را به بچه ها نشان می دهم .
و دوباره بدون نشان دادن تصویر فقط نوشته ی پاییین را به آنها نشان می دهم و با عوض کردن تصویرها از آنها می خواهم که هر تصویر را بخواند و پس از آن یکی یکی از کل دانش آموزان با عوض کردن تصویر ها از آنها می پرسم
فعالیت دانش آموز
آنها جواب می دهند خـ خ
دانش آموزان می گویند 2 شکل خـ غیر آخر خ غیر آخر
و بچه ها نیز شعر را همراه من می خوانند
دانش آموزان تصویر ها را می خوانند
دانش آموزان تصویر ها را نیز می خوانند
و دانش آموزان یکی یکی جواب می دهند .