دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

طرح درس هدیه چهارم با روش تفکر استقرایی

طرح درس هدیه چهارم با روش تفکر استقرایی

طرح-درس-هدیه-چهارم-با-روش-تفکر-استقراییقسمت هایی از این طرح درس :
مرحله ی دوم: تفسیر مطالب
گام اول: تعیین جنبه های شاخص:
خب بچه ها تا الان خوب پیش رفته اید. آفرین
حالا هر کدام از گروه ها بگویید چگونه عنوان ها را انتخاب کردید.
( دانش آموزان به زندگی هر موجود فکر کرده ایم و می بینیم که اکثرا به این مواردی که نوشته ایم نیاز دارند.)
گام دوم: کشف روابط:
بچه ها خوب به فهرست خود نگاه کنید. چه شباهت هایی بین نیاز های انواع جانداران وجود دارد.
بچه ها به نیاز به مسکن در جانوران تقریبا شبیه هست.
نیاز به خورشید در همه ی جانداران وجود دارد.
نیاز به آب در همه ی گیاهان وجود دارد.
گام سوم: استنباط کردن:
بچه های گلم. زخمت کشیدید. آفرین.
حالا به نظر شما همه ی نیاز هایی که موجودات دارند در این جهان هستی برطرف می شود.

- بچه ها می دانند که هر موجودی به هر چیز که نیاز دارند در محیط اطرافش وجود دارد.
مرحله سوم: کاربرد اصول
گام اول: پیشگویی نتایج:
در این مرحله دانش آموزان اطلاعاتی را که کسب کرده اند به محیط واقعی زندگی خود ارتباط خواهند داد.پس، از دانش آموزان می خواهیم در گروه های خود همفکری کنند و نیاز یکی از موجودات اطراف محیط زندگی خود را بیان کنند.
به این اشاره کنند که نیازشان چگونه برطرف میشود.
مثلا یک گروه به دانه ای اشاره می کند و بیان می کند که نیازی که به خورشید یا آب دارد در محیط اطرافش برطرف می شود.
گام دوم: پشتیبانی پیشگویی:
بچه ها به نظر شما آیا نیازهای انسان نیز در این جهان برطرف می شود.
( دانش آموزان بین نیازهای انسان ها و نیاز های جانداران شباهت های زیادی می بینند.
نتیجه گیری های دانش آموزان :
خداوند موجودات و انسان ها را آفریده است. نیازهایی هم برای آن ها وجود دارد. و برای رفع نیاز ها، آنها را در طبیعت قرار داده است.

دانلود فایل

طرح درس هدیه چهارم با روش تفکر استقرایی درس پنجم

طرح درس هدیه چهارم با روش تفکر استقرایی درس پنجم

طرح-درس-هدیه-چهارم-با-روش-تفکر-استقرایی-درس-پنجمقسمت هایی از ارائه ی درس این طرح درس:

مرحله ی اول: تکوین مفهوم

گام اول: فهرست گیری: اعضای هر گروه با مشورت با هم اطلاعات خود را می نویسند.
معلم: خوب بچه های گلم ؛یک برگه کاغذ و یک خودکار بردارید و هرچه درباره اداب رفتار با همسایه ها میدانید را فهرست کنید.
بچه ها می توانید هر نوع رفتاری را بنویسید. چه آزار دهنده و چه رفتار خوب
*دانش اموزان که با انواع اداب رفتار با همسایه ها اشنا شدند را مینویسند.
- معلم : حالا از چند نفر میخواهم که فهرست خود را بخوانند. (معلم چند نفر را انتخاب میکند)
-خوب عزیزانم حالا گروه 5 نفره تشکیل داده وبا همیاری یکدیگر یک فهرست گروهی بنویسید.
- حالا از سرگروه ها میخواهم فهرست گروهی خود را بخوانند.
*سرگروه ها فهرست خود را ارایه میدهند.



گام دوم گروه بندی: مقایسه ی جملات
-معلم : حالا بچه های گلم؛ فهرستتون رو به دو بخش طبقه بندی کنید؛ و خودم هم در کشیدن آن بهتون کمک می کنم:

دانلود فایل

طرح درس هدیه ششم با روش تفکر استقرایی

طرح درس هدیه ششم با روش تفکر استقرایی

طرح-درس-هدیه-ششم-با-روش-تفکر-استقراییقسمت هایی از این طرح درس:
عنوان تدریس:آداب زندگی مدت تدریس :30 دقیقه پایه :ششم ابتدایی

محل تدریس:کلاس درس تهیه کننده:
هدف کلی:
آشنایی با آداب معاشرت در زندگی
اهداف جزیی:
1.دانش اموزان با انواع آداب معاشرت در زندگی آشنا شوند.
2.اشنایی با شیوه ارتباط پیامبربا دیگران و تلاش برای الگو گیری
3.اشنایی با پیام های قرانی درس
اهداف رفتاری :
1.دانش آموزان بتوانند تعریف ساده ای از آداب را بیان کند.(دانشی)
2. دانش آموزان بتوانند انواع اداب معاشرت را نام ببرند.(دانشی)
3 .دانش آموزان نسبت به انجام کار گروهی اشتیاق داشته باشند.(نگرشی)
4 .دانش اموزان نسبت به موضوع درس اشتیاق داشته باشد.(نگرشی)
5.دانش اموزان بتوانند برای یکی از پیام های قرانی درس یک داستان تصویری ترسیم کنند.(مهارتی)
6.دانش اموزان بتوانند اداب درست زندگی را از نادرست تشخیص دهد.(مهارتی)
مواد و وسایل مورد نیاز:
برگه سفید، کتاب درسی، تابلو

دانلود فایل

طرح درس با روش یادگیری معکوس

طرح درس با روش یادگیری معکوس

طرح-درس-با-روش-یادگیری-معکوسبه نام خدا

طراح:

طرح درس یادگیری معکوس



معرفی روش یادگیری معکوس:

کلاس درس معکوس به‌طور‌خاص معطوف به کارهایی است که در کلاس‌های درس سنتی، خارج از کلاس اتفاق می‌افتند، اما در شیوه‌ی کلاس معکوس این کارها وارد کلاس درس می‌شوند. در همین حال، سخنرانی‌های معلم که جزء اصلی کلاس‌های سنتی است، در شیوه‌ی معکوس به خارج از کلاس منتقل می‌شوند.

اساساً در یک کلاس درس معکوس، سخنرانی‌ها خارج از کلاس ارائه می‌شوند و بحث‌ها در انجمن‌ها یا با استفاده از سایر نرم‌افزارها برگزار می‌شوند. دانش‌آموزان سخنرانی و بحث کلاسی دوره‌های خود را به صورت آنلاین دریافت می‌کنند. این باعث می‌شود زمان بیشتری در کلاس برای تمرکز روی فعالیت‌های اساسی باقی بماند





در این طرح درس ، درس شناخت کسر ها از ریاضی چهارم از صفحه ی 26 تا 29 با روش یادگیری معکوس که در بالا توضیح داده شد طراحی و تدریس شده است.

دانلود فایل