طرح درس علوم چهارم با روش فعال حل مسئله
فایل طرح درس علوم چهارم با با روش فعال حل مسئله نوشته شده است که دارای بخش های زیر می باشد:
به جز اینکه فایل دارای مراحل طرح درس استاندارد می باشد، قسمت ارائه ی درس با مراحل زیر صورت گرفته است:
بیان مسئله
جمع آوری اطلاعات
فرضیه سازی و آزمایش فرضیه
نتیجه گیری
ارزیابی و ارائه ی تکلیف
(روش فعال حل مسئله دارای مراحل زیر می باشد:
بیان مسئله، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی و آزمایش فرضیه و نتیجه گیری)
همچنین طرح درس دارای قسمت های مهم زیر می باشد:
اهداف اصلی و جزئی
ابزار و وسایل آموزشی
ایجاد انگیزه و ارائه ی درس
ارزشیابی و ارائه ی تکلیف
دانلود طرح درس ریاضی با رویکرد سازنده گرایی
این فایل دارای قسمت های زیر می باشد:
اهداف اصلی
اهداف جزئی
ابزار و وسایل
ایجاد انگیزه
ارائه ی درس در شش گام
ارزشیابی در شش گام
ارائه ی تکلیف با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان
دانلود طرح درس ریاضی با رویکرد سازنده گرایی
این فایل دارای قسمت های زیر می باشد:
اهداف اصلی
اهداف جزئی
ابزار و وسایل
ایجاد انگیزه
ارائه ی درس در شش گام
ارزشیابی در شش گام
ارائه ی تکلیف با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان
دانلود طرح درس ریاضی با رویکرد سازنده گرایی
این فایل دارای قسمت های زیر می باشد:
اهداف اصلی
اهداف جزئی
ابزار و وسایل
ایجاد انگیزه
ارائه ی درس در شش گام
ارزشیابی در شش گام
ارائه ی تکلیف با توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان
دانلود طرح درس ریاضی پنجم با روش ام ام اس
این فایل بر اساس این مراحل ساخته شده است:
مراحل الگوی MMS
مراحل الگو
فعالیت های طراحی آموزشی
فعالیت های ارزشیابی
تعیین اهداف یادگیری
تعیین برون دادهای (اهداف ) قابل مشاهده و عینی
آیا هدف های نوشته شده برون دادهای قابل مشاهده ای را توصیف میکنند؟
تحلیل یاد گیرنده و محیط
تحلیل نیازهای یادگیرنده و محیط
آیا تحلیل ها به طور کامل یادگیرنده و محیط را توصیف می کنند؟
تهیه راهبرد آموزشی
تعیین این که یادگیری چگونه اتفاق می -افتد.
آیا رویکرد مناسبی برای این یادگیرندگان وا ین اهدافانتخاب شده است ؟
انتخاب روش و ابزار آموزشی
تعیین روش ارایه و ابزارهای طراحی موثر
آیا روش ارایه توصیف شده به لحاظ آموزشی معتبر و موثر است ؟
طراحی و تهیه محیط یادگیری
سازمان دهی دوره و استفاده از ابزارهای مربوط
آیا محتوا متناب با اهداف تهیه شده است ؟ آیا تصاویر مناسبی انتخاب شده است ؟ آیا برنامه ریزی تعامل ها به طور صحیح صورت گرفته است ؟
تهیه طرح ارزیابی
تهیه ارزیابی تکوینی و پایانی متناسب با اهداف
آیا ارزشیابی ها به طور صحیح و متناسب با اهداف انجام میگیرد؟
اجرا
ارائه و اجرای طرح
آیا طرح به طور دایم پیشرفت و عکس العمل یادگیرنده را بررسی میکند؟ انعطاف لازم در برنامه وجود دارد؟