دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

طرح درس (خودخواهی)

طرح درس (خودخواهی)

طرح-درس-(خودخواهی)لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏نام درس ‏ ‏ ‏ ‏ ‏پایه : ‏ ‏ ‏ مدت : 45 دقیقه
‏موضوع :‏ خودخواهی
‏هدف کلی :‏ آشنایی دانش آموزان با مفهوم خودخواهی
‏اهداف جزئی :‏ دانش آم‏و‏ز‏ان‏ بعد از پایان درس باید :
‏دانستنی ها :
‏بداند عاقبت تنبلی چه خواهد شد .
‏زیانهای خودخواهی چیست .
‏چگونه همه باید با هم ارتباط داشته باشند.
‏مهارت :
‏فراگیر بداند تنبلی و خودخواهی چگونه بر روابط او با دیگران تاثیر خواهد گذاشت .
‏نگرش:
‏نسبت به برقراری ارتباط صحیح با دیگران علاقه و رغبت نشان دهند.
‏زیانهای خودخواهی را بدانند و به عنوان یک رفتار نکوهش شده آن را فراگیرند.
‏اهداف رفتاری :
‏فراگیر یاد می گیرد که تبلی و خودخواهی باعث می ‏شود او با دیگران هیچگاه نتواند ‏رابطه ای دوستانه داشته باشد .
‏فراگیر یادمی گیرد هرکس خودش باید کارهای شخصی اش را انجام دهد و هیچ کاری را به عهده دیگران نگذارد .
‏رفتار ورودی :‏ ‏دانش آ‏موز قبل از ورود به درس :
‏بدیهای تنبلی و خودخواهی را تا حدی می داند.
‏می داند هرکس خودش باید کارهی شخصی اش را انجام دهد.
‏می داند ممکن است تنبلی بر روابط او با دیگران تاثیر منفی می گذارد .
‏ارزشیابی تشخیصی ‏:
‏از روی داستان یک ‏ب‏ار بخوانند .
‏پرسیدن چند پرسش مثل :
‏آیا ما تنبلی را دوست دارید ؟
‏آیا خودخواهی عمل پسندیده ایی ست ؟
‏آیا شما دوست دارید دستانتان از شما ناراحت شوند؟

‏فعالیت شاگردان
‏زمان
‏وسایل
‏روش
‏فعالیت معلم
‏دانش آموزان به سوالات پاسخ می دهد و یکی از دانش اموزان داستان را ‏ ‏می خواند
‏3
‏............
‏پرسش و پاسخ
‏کارهای مقدماتی‏ ‏:‏ ‏سلام و احوال پرسی، حضور و غیاب، بررسی‏ ‏وضعیت روحی و جسمانی دانش آموزان و خواندن داستان
‏ فراگیران جواب می دهند که رفتارهای خوب کدامند و رفتارهای بد دام، و در مورد آنها توضیح می دهند.
‏5
‏پوشش چست بر تابلو
‏توضیعی و پرسش و پاسخ و همکاری
‏ایجاد ا‏ن‏گیزه و آمادگی‏ ‏: ‏برای آمادگی تصاویری از چندرفتارخوب وبد به دانش آموزان نشان می دهیم و ازآنها می خواهیم به صورت گروهی ‏و‏ انفرادی در مورد تصاویر توضیح دهندوبگویندکدامیک از رفتارهابهتراست‏.
‏گوش می دهند‏.
‏2
‏..........
‏سخنرانی
‏تعیین هدف:‏به دانش آموزان یادمیدهیم ‏که موضوع داستان درمورد‏خو‏دخواهی ‏وعادت بدتنبلی است واینکه چه تاثیری در روابط فردبادیگران خواهدگذاشت
‏دانش آمو‏زان با ذوق و شوق خاصی با اجرای ن‏مایش می پردازند و به پرسش های معلم پاسخ و هرکسی بتواند با تقلید صدا، صدای حیو‏ا‏نات ‏را اجرا و به زبان حیوانی داستان را تعریف کند‏.‏
‏5
‏کارت تصویر نقاشی
‏نمایشی توضعی ، پرسش وپاسخ
‏ارئه محتوا:‏ ‏پس ازایجاد انگیزه شکلهایی از چندنوع رفتاخوب وبد به فراگیران نشان می دهیم و از آنهاسوالاتی می پرسیم ‏که‏ در رابطه با تصاویر کدام ‏رفتار خوب و بیانگریک شخصیت مناسب و کدام رفتار رشت وناپسند است وباعث می شود که دوستانمان از م‏ادور بشوند پس از شنیدن پاسخ فراگیران و اظهارنظ‏ر آنها ‏شروع ب‏ه‏ تعریف داستان می کنی‏م و برخی قسمت راازدانش آموزان‏ ‏می خواهیم به صورت نمایش اجرا کند و بعضی از قسمت ها‏ی‏ داستان را با استفاده از کارت تصاویر نشان می دهیم حد فاصل قسمت های مختلف داستان ‏از دانش اموزان اظهارنظر می خواهیم ‏ک‏ه مثلاً ‏ا‏دامه متن در این داستان ‏چه خواهد شد یا اینک‏ه اگر شما بجای فلان شخصیت بودید چه عکس العملی نش‏ا‏ن خواهید داد .
‏فعالیت معلم
‏روش
‏وسایل
‏زمان (دقیقه)
‏فعالیت شاگردان
‏خلاصه و نتیجه گیری :‏ ‏از دانش آموزان می خواهیم به صورت گروهی و با همکاری یکدیگر خلاصه ایی از درس و داستان را بیان کنند.و نتیجه گیری کنند از این موضوع داستان چه درسی می گیرند ‏و نتیجه ایی می گیرند.
‏توضیعی
‏........
‏3
‏تعیین و تکلیف :‏ ‏از دانش اموزان خواسته می شود چند‏ ‏رفتار‏ ‏خود‏ ‏پسندانه‏ ‏ درمحیط کلاس ومدرسه رانام ببرند.
‏دانش آموزان بگویند که چه رفتاری در بین انها باعث می شود که دوستانشان را از دست بدهند .
‏توضیعی
‏..........
‏2
‏ارزشیابی پایانی :
‏خودخواهی و تنبل چه اثریدر بین اطرافیان بوجود می آورد ؟
‏بدترین رفتار از نظر شاگردان چیست ؟
‏آیا شما دوست دارید با یک فرد خودخوا و یا تنبل دوست شوید ؟ چرا ؟
‏پرسش و پاسخ
‏...........
‏5


 

دانلود فایل

طرح درس جغرافیا دوم دبیرستان

طرح درس جغرافیا دوم دبیرستان

طرح-درس-جغرافیا-دوم-دبیرستانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏الگوی طرح درس سالانه
‏درس : جغرافیا (1) و استان کلاس : دوم دبیرستان سال تحصیلی : 87-1386 هدف کلی : آ موزش جغرافیادر سطح عمومی
‏ماه
‏هفته
‏موضوع کار جلسه
‏صفحات
‏عناوین
‏مهر
‏اول
‏معارفه وآشنایی وصحبتهای لازم راجع به روش کاروبیان مقدمات وتعریفات اولیه در جغرافیا
‏-----
‏------------------------
‏دوم
‏جغرافیا،علمی برای زندگی
‏11- 1
‏چگونه رابطه انسان بامحیط در طول زمان تغییر کرده است؟ - چرا انسان در ارتباط با طبیعت ، دچار مشکل شده است؟ - جغرافیدان اطلاعات خود را از کدام منابع بدست می آورد؟
‏سوم
‏نگاهی به جغرافیای طبیعی ایران
‏20-12
‏موقعیت نسبی و ریاضی ایران‏ ‏ ‏–‏ ایران در کمربند خشک‏   ‏- ناهمواری های ایران ( تاپایان البرز)
‏چهارم
‏نگاهی به جغرافیای طبیعی ایران
‏30-20
‏ ادامه مبحث ناهمواری های ایران (از ابتدای مبحث زاگرس) - ‏ ‏آب وهوای کشور ما چگونه است؟ - توده های هوا - نقشه های هواشناسی
‏آبان
‏اول
‏نگاهی به جغرافیای انسانی ایران
‏43-31
‏زندگی روستایی ‏–‏ زندگی شهری ‏–‏ زندگی عشایری
‏دوم
‏آبها
‏50-44
‏وضعیت کنونی آبهای جهان ‏–‏ گردش آب درطبیعت ‏–‏ وضعیت آبهای ایران- محدودیت منابع آب ایران - مصارف گوناگون آب در ایران
‏سوم
‏بهره برداری از منابع آب
‏58-51
‏بهره برداری نادرست از آبها ‏–‏ تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها ‏–‏ بحران آب ‏–‏ مصرف بهینه آب ‏–‏ روند مصرف آبها در صنایع ‏–‏ آلودگی آبها
‏چهارم
‏بیابانها ‏–‏ انسان وبیابان
‏68-59
‏پراکندگی بیابانها در جهان ‏–‏ علل ایجاد بیابانها ‏–‏ مناطق خشک وبیابانی ایران ‏–‏ انسان چگونه موجب گسترش بیابانها می شود؟ - برای مبارزه با بیابان زایی چه کارهایی انجام می شود؟
‏آذر
‏اول
‏اهمیت و نقش جنگلها
‏74-69
‏زیست بومهای اصلی کره زمین کدامند؟ - علل وپیامدهای تخریب زیست بومها چیست؟ - چرا جنگلهای آمازون را ذخایر حیاتی جهان می نامند؟
‏دوم
‏پراکندگی و ا نواع جنگلها و مراتع در ایران
‏81-75
‏جنگلهای ( نواحی مرطوب ‏–‏ نیمه مرطوب ‏–‏ نیمه خشک ‏–‏ حرا ) ‏–‏ مرتع واهمیت آن ‏–‏ بهره برداری از جنگلها ومراتع
‏سوم
‏نگاهی به جغرافیای طبیعی استان
‏7- 1
‏موقعیت جغرافیایی (استان) ‏–   ‏ ‏ ‏زمین شناسی (استان) ‏–‏ اشکال ناهمواری های استان ‏–‏ آب و هوای استان مازندران چگونه است؟ - انواع آب وهوا (دراستان)
‏چهارم
‏نگاهی به جغرافیای انسانی استان
‏17- 8
‏سابقه ی تاریخی سکونت در استان ‏–‏ زندگی روستایی ‏–‏ زندگی شهری ‏–‏ تقسیمات سیاسی مازندران
‏دی
‏اول
‏منابع آب استان
‏23-18
‏آبهای سطحی (استان) ‏–‏ آبهای زیرزمینی (استان) ‏–‏ استفاده ی بهینه از آب در کشاورزی وشرب ‏–‏ سدهای مخزنی وانحرافی
‏دوم
‏جنگل و مراتع (دراستان)
‏33-24
‏اهمیت و نقش جنگل در استان مازندران ‏–‏ اهمیت اقتصادی جنگل ‏–‏ عوامل موثر درتخریب جنگل ‏–‏مراتع طبیعی
‏سوم
‏امتحان
‏-----
‏------------------------
‏چهارم
‏امتحان
‏-----
‏------------------------
‏بهمن
‏اول
‏آلودگی هوا
‏89-82
‏علل آلودگی هوا ‏–‏ افزایش گازهای گلخانه ای و آلودگی هوا ‏–‏ مهمترین پیامدهای گرم شدن کره زمین چیست؟ - وارونگی دما ‏–‏ آلودگی هوا وباران اسیدی ‏–‏ پی آمدهای باران اسیدی چیست؟
‏دوم
‏آلودگی دریاها ورودها
‏94-90
‏راین نمونه یک رود آلوده درجهان ‏–‏ راه حلها ‏–‏ چه عواملی موجب آلودگی دریاها می شود؟ - آلودگی دریای خزر(مازندران) و خلیج فارس ‏–‏ تاثیرات ناشی از آلودگی آب خلیج فارس
‏سوم
‏مخاطرات طبیعی
‏107-95
‏مقدمه - مخاطرات طببعی چیست؟ - علت وقوع زلزله چیست؟ - پراکندگی زلزله در سطح کره زمین ‏–‏ سیل چیست؟ - پراکندگی جغرافیایی سیل وعلل وقوع آن ‏–‏ بهمن چیست؟ - خشکسالی چیست؟ - پی آمدهای خشکسالی
‏چهارم
‏انسان و مخاطرات طبیعی
‏113-108
‏چه موقع حوادث طبیعی اثرات مفید برجای می ‏گذارند؟ - چه موقع حوادث طبیعی،مخاطرات طبیعی نامیده می شوند؟ - پیش بینی سیل ‏–‏ راههای مقابله باخطر بهمن چیست؟ - چگونه می توان خشکسالی را پیش بینی کرد؟
‏اسفند
‏اول
‏پراکندگی و رشد جمعیت
‏127-114
‏چرا جمعیت جهان به طور نامساوی پراکنده شده است؟ - انفجارجمعیت چیست؟ - نرخ موالید و مرگ ومیر ‏–‏ ساختمان سنی جمعیت درنواحی مختلف جهان چه تفاوتی دارد؟ - جمعیت درکشور ما چگونه پراکنده شده است؟ - ویژگیهای جمعیتی ایران
‏دوم
‏جمعیت و مهاجرت،جمعیت ومنابع طبیعی
‏135-128
‏علل و آثار مهاجرت چیست؟ - جمعیت و منابع طبیعی ‏–‏ حد متناسب جمعیت ‏–‏ جمعیت و غذا
‏سوم
‏جهانگردی
‏145-136
‏مقدمه - جهانگردی چیست؟جهانگرد کیست؟ - چه عواملی موجب گسترش جهانگردی درقرن بیستم شده است؟ - اهمیت جهانگردی چیست؟ - نواحی عمده جهانگردی درجهان ‏–‏ آثار و پیامدهای جهانگردی برروی محیط چیست؟ - پارکهای ملی
‏چهارم
‏ایرانگردی
‏154-146
‏جاذبه های جهانگردی درایران (جاذبه های طبیعی- جاذبه های فرهنگی وتاریخی) ‏–‏ سیمای کنونی جهانگردی درایران

 

دانلود فایل

طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی

طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی

طرح-درس-جغرافیا-پنجم-ابتداییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس جغرافیا پنجم ابتدایی‏  ‏(‏طرح درس‏)
‏به نام خدا‏                             ‏ ‏            ‏طرح درس روزانه
‏نام درس : ‏جغرافیا ‏  ‏    ‏موضوع درس :‏  ‏ ‏صنایع ایران‏      ‏ کلاس :‏  ‏ ‏پنجم ‏     ‏شماره طرح درس :‏ ‏ ‏5‏تعداد دانش آموزان :‏  ‏ ‏40 نفر‏    ‏ نام معلم :‏  ‏ ‏        ‏تاریخ اجرا :‏          ‏نام مدرسه :‏           ‏زمان :‏  ‏ ‏50 دقیقه
‏اهداف کلی
‏دانش آموزان در پایان درس :
‏1- صنعت را تعریف کنند
‏2تفاوت صنایع مادر با صنایع مصرفی را بیان کنند .
‏اهداف جزئی ورفتاری
‏1- فعالیت در کلاس را انجام دهند .
‏2- صنعت را تعریف کنند .
‏3- صنایع مادر را تعریف کنند .
‏4- چند نمونه از صنایع مصرفی را نام ببرند .
‏5- صنایع مادر را تعریف کنند .
‏6- صنایع مادر را نام ببرند .
‏7- تفاوت صنایع مادر را با صنایع مصرفی بیان کنند .
‏8- چند نمونه از موادی که از پتروشیمی به دست می آیند را ذکر کنند .
‏9- استان هایی که در آن ها صنایع مادر وجود دارند ، در نقشه مشخص کنند .
‏وسایل مورد نیاز
‏کتاب ، نقشه ی پراکندگی صنایع مادر در ایران ، تصاویری از کارخانه های مختلف نظیر ماشین سازی ، ذوب آهن ، تولید مواد غذایی
‏روش تدریس
‏سخنرانی ، نمایشی ، پرسش و پاسخ
‏زمان
‏قبل از شروع تدریس
‏سلام واحوال پرسی ، حضور وغیاب ،‌بررسی وضع روحی وجسمی دانش آموزان ، بررسی تکالیف و کار عملی
‏3 دقیقه
‏ارزشیابی تشخیصی
‏1- مهم ترین منابع گاز ایران در کدام استان ها قرار دارند ؟
‏2- نام چهار استان که پالایشگاه دارن ، بگویید .
‏3- سوخت را تعریف کنید
‏3 دقیقه
‏ارائه درس جدید
‏فعالیت های معلم
‏ابتدا یکی از دانش آموزان متن درس را یک بار
‏فعالیت های ‏نوآموزان
‏- فرهاد : چوب وآهن
‏- حسین : مواد اولیه رابه کارخانه ببریم و با استفاده از ماشین ها به کالاهی دیگر تبدیل کنیم
‏35 دقیقه
‏می خواندسپس ازدانش آموزان پرسیده می شود که :
‏- آیا می دانید برای تولید میز و صندلی به کدام مواد اولیه نیاز داریم ؟
‏- صنعت را تعریف کنید
‏- چند نونه از صنایع مصرفی را نام ببرید
‏- صنایع مصرفی را تعریف کنید .
‏- صنایع مادر را تعریف کنید
‏- صنایع مادر در ایران را نام ببرید
‏- اولین کارخانه ی ذوب آهن ایران در کدام شهر ساخته شد ؟
‏- مواد مورد نیاز کارخانه ی ذوب آهن اصفهان از کوههای کدام شهر استخراج می شود ؟
‏- مواد اولیه صنایع پتروشیمی را نام ببرید
‏- از نفت و گاز چه مواد شیمیایی به دست می آید ؟
‏- مهم ترین وبزرگ ترین مجتمع پتروشیمی ایران در کجا قرار دارد ؟
‏- در کارخانه ماشین سازی چه ابزاری تولید می شود ؟
‏-علی :‏ ‏ پارچه ، کیف ، کفش ، کمپوت سازی ،‏        ‏ کاغذ سازی
‏-‏ ‏ محمد : صنایعی که ما آن ها را به طور مستقیم مصرف می کنیم
‏- امیر : صنایعی که به طور مستقیم مصرف نمی شود بلکه از آن ها در کارخانه های دیگر استفاده می شود .
‏- سینا : ذوب آهن ، ماشین سازی ، پتروشیمی
‏- رضا : اصفهان
‏- اکبر : کوههای یزد
‏- جابر : نفت وگاز
‏- وحید : رنگ ، پلاستیک ، پودر شوینده ، کود شیمیایی ، چسب
‏- محمود : بندر امام خمینی
‏- میلاد : ماشین آلات وابزار ، دیگ بخار ، جرثقیل
‏جمع بندی مطالب
‏پس صنعت یعنی این که مواد اولیه را در کارخانه با استفاده از ماشین ها به کالاهای مورد استفاده تبدیل کنیم .
‏تفاوت صنایع مادر با صنایع مصرفی در این است که صنایع مصرفی مستقیم به مصرف می رسند ولی صنایع مادر در کارخانه به مواد دیگر تبدیل می شوند . صنایع مادر عبارتند از ماشین سازی ، ذوب آهن و پتروشیمی
‏4 دقیقه
‏ارزشیابی تکمیلی
‏1- تفاوت صنایع ماد وصنایع مصرفی را بیان کنید
‏2- صنایع مادر را نام ببرید
‏3- دو شهر بزرگ ایران که صنایع زیادی را در خود جای داده است ، نام ببرید
3 ‏دقیقه

 

دانلود فایل

طرح درس جغرافیا اول راهنمایی موقعیت ایران در جهان

طرح درس جغرافیا اول راهنمایی موقعیت ایران در جهان

طرح-درس-جغرافیا-اول-راهنمایی-موقعیت-ایران-در-جهانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

‏طرح درس جغرافیا اول
 
‏به‌نام‌خدا
‏شماره طرح درس: 1 ‏مدت اجرا: 50 ‏دقیقه
‏پایه تحصیلی: ‏اول راهنمایی‏ محل اجرا: ‏مدرسه راهنمایی
‏موضوع درس: ‏آیا می‌دانید ایران در کجا واقع شده‌است؟‏ تعداد دانش‌آموزان: 30 ‏نفر
‏تاریخ اجرا: /7/83 ‏مجری: ‏خانم
‏هدف کلی: آشنایی با موقعیت ایران در جهان
‏هدف ورودی (رفتار ورودی): سؤال از پیش دانسته‌های دانش‌آموزان
‏هدف‌های جزئی: دانش‌آموزان فرا می‌گیرند:
‏تعریف: قاره را
‏تعریف: اقیانوس را
‏موقعیت ایران نسبت به خط استوا
‏موقعیت ایران نسبت به نصف‌النهار مبدأ
‏موقعیت و وسعت قاره‌ی آسیا را
‏شناخت موقعیت ایران در جهان و آسیا
‏آگاهی از موقعیت ایران نسبت به خطوط فرضی استوا و نصف‌النهار مبدأ
‏اطلاعاتی در مورد وسعت و میزان جمعیت ایران
‏وسعت و میزان جمعیت ایران نسبت به کشورهای همسایه
‏هدف‌های رفتاری: دانش‌آموزان پس از پایان درس باید بتوانند:
‏قاره‌ها و اقیانوس‌های جهان را نام ببرند و روی نقشه نشان دهند.
‏موقعیت جغرافیایی ایران را روی یک کره‌ی جغرافیایی تعیین کنند.
‏وسعت و میزان جمعیت ایران را بیان کنند.
‏با استفاده از نقشه‌ی جهان‌نما وسعت ایران را با کشورهای همسایه و کشورهای دیگر مقایسه کند.
‏خطوط فرضی استوا و نصف‌النهار مبدأ را روی نقشه و کره‌ی جغرفیایی نشان دهد.
‏موقعیت ایران را در قاره‌ی آسیا روی نقشه نشان دهد.
‏اقیانوس‌های اطراف قاره‌ی آسیا را روی نقشه نشان دهد.
‏قاره‌های مختلف را روی نقشه از نظر وسعت با هم مقایسه کند.
‏محتوی: صفحات 2 و 3 از کتاب جغرافیای اول راهنمایی
‏شیوه‌ (روش تدریس): روش فعال «یاران در یادگیری» یا «دریافت مفهوم»
‏رسانه: تخته‌سیاه، گچ، نقشه، کره‌ی جغرافیایی
 
 
 
 
‏جدول زمان‌بندی
‏فعالیت دانش‌آموز
‏فعالیت معلم
5 ‏دقیقه
‏دانش‌آموزان به‌صورت گروهی در جای خود نشسته و وسایل خود را آماده می‌کنند.
«‏روش یاران در یادگیری»
‏پس از انجام حضور و غیاب و ارائه‌ی توضیحی مختصر درباره‌ی روش کار، بچه‌ها به‌صورت گروهی در مجای خود نشسته و پس از نوشتن عنوان درس بر روی تابلو و گرفتن زمان، کار را در کلاس آغاز می‌کنیم.
5 ‏دقیقه
  ‏قاره‌های جهان: آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوسیه و استرالیا.
  ‏بزرگ‌ترین قاره‌ی آسیا است.
‏ارزشیابی تشخیصی:
‏قاره‌های جهان کدامند؟
‏بزرگ‌ترین قاره‌ی جهان کدام است؟
30 ‏دقیقه
  ‏با استفاده از نقشه و کره‌ی جغرافیایی قاره‌ها و اقیانوس‌های روی زمنی را پیدا می‌کند.
  ‏اقیانوس‌ها و قاره‌ها را از نظر ‏وستعت با هم مقایسه می‌کند.
  ‏نام قاره‌ها و اقیانوس‌ها را به ذهن می‌سپارد.
‏تعیین نقطه‌ی شروع و ارائه‌ی مطلب:
‏از بچه‌ها می‌خواهیم که به‌صورت گروهی نشسته و هر فرد و گروه صفحه‌ی 2 را مطالعه نموده و فعالیت‌های صفحه‌ی 3 را ‏جواب داده و سپس اگر اشکالی در حل فعالیت‌ها داشتند با توضیح برای یکدیگر به رفع آن بپردازند.
‏با توجه به اینکه مطالبی در مورد قاره‌ی آسیا و اقیانوس‌های اطراف و کشور ایران در سال‌های گذشته در کتاب‌های درسی بیان شده بود دانش‌آموزان کمتر دچار مشکل شده و می‌توانند فعالیت‌های صفحه‌ی 3 را با بحث گروهی انجام دهند و اگر اشکالی داشتند به‌صورت گروهی و در زمان مشخص رفع کنند. پس از اتمام زمان تعیین شده سؤالاتی از هر یک از اعضای گروه‌ها می‌پرسیم تا برای بچه‌ها توضیح دهند

 

دانلود فایل

جدول طرح درس سالانه بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

جدول طرح درس سالانه بخوانیم و بنویسیم اول ابتدایی

جدول-طرح-درس-سالانه-بخوانیم-و-بنویسیم-اول-ابتداییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 47 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1 | ‏صفحه
‏بسم الله الرّحمن الرّحیم
‏جدول طرح درس سالانه
‏هدف کل‏ی‏: ‏آشنایی با نمادهای خط فارسی و توانایی خواندن و نوشتن کلمات
‏سال تحص‏ی‏ل‏ی‏:
1387-88
‏کلاس :‏
‏اول ابتدایی
‏درس : ‏بخوانیم و بنویسم
‏فعّالیّت
‏کتاب بنویسیم
‏هدف ها‏ی‏ کل‏ی‏ درس
‏موضوعات و عنوان ها‏ی‏ دروس
‏فصل ها
‏تار‏ی‏خ
‏روز
‏جلسه
‏هفته ها
‏ماهها
‏شنبه
‏جلسه اول
‏اول
‏مهر ماه
‏شنبه
‏جلسه دوم
‏یکشنبه
‏جلسه سوم
‏یکشنبه
‏جلسه چهارم
‏شهادت حضرت علی (ع)
7/1
‏دوشنبه
‏جلسه پنجم
‏شهادت حضرت علی (ع)
7/1
‏دوشنبه
‏جلسه ششم
‏معارفه
7/2
‏سه شنبه
‏جلسه هفتم
‏نکات ضروری
‏آموزش
7/2
‏سه شنبه
‏جلسه هشتم
1‏ و2
‏آشنایی‏ با نهاد خانواده ، اعضا و وظایف هر یک
‏احترام گذاشتن به افراد خانواده
‏آشنایی‏ با ابزارها و وسایل زندگی
‏توانایی تلفظ کلید واژه ها ی بابا ، مادر ، امین و ...
‏توانایی رسم خطوط عمودی از بالا به پایین رو و زیر خط زمین
‏نگاره ی 1‏
‏به خانه ی ما خوش آمدی
2
7/6
‏شنبه
‏جلسه اول
‏دوم
2 | ‏صفحه
1 ‏ و 2
‏آشنایی‏ با اعضای خانواده
‏توانایی مشاهده ی دقیق تصویر
‏توانایی تشخیص جهت ها و رنگ
‏شناخت اعضای خانواده و رابطه ی عاطفی آن ها
‏توانایی تشخیص اعضا و اشیای مربوط به خانه
‏تشخیص اعضا و اسامی خانواده
‏به دقّت گوش کردن و توجّه کردن به صداهای محیط
‏فعّالیّت ها
3
7/6
‏شنبه
‏جلسه دوم
1‏ و 2
‏ایجاد فضای شادی در کلاس
‏خدای مهربان
4
7/7
‏یکشنبه
‏جلسه سوم
1‏ و 2
‏آشنایی‏ با نحوه ی نشستن و قلم به دست گرفتن
‏آموزش
7/7
‏یکشنبه
‏جلسه چهارم
3‏ و 4
‏آشنایی‏ با وظایف اعضای خانواده
‏ایجاد علاقه نسبت به انجام دادن وظایف شخصی
‏رعایت بهداشت فردی و استفاده از وسایل شخصی
‏آشنایی‏ با نظم و ترتیب در انجام وظایف و کارهای روزانه
‏توانایی رسم خطوط افقی از راست و به چپ و خمیده
‏ابراز محبت نسبت به یک دیگر
‏توانایی تلفظ کلمات کلید درس
‏نگاره ی 2‏
‏بچّه ها آماده !
5
7/8
‏دوشنبه
‏جلسه پنجم
3‏ و 4
‏فعّالیّت های اعضای خانواده
‏توانایی تشخیص جهت ها و رنگ ها
‏ایجاد ارتباط منطقی بین تصاویر (دست و صابون)
‏توانایی تشخیص وسایل مربوط به نگاره مانند پیدا کردن تصاویر کفش ، کتاب و ...
‏فعّالیّت های قبل از رفتن به مدرسه
‏تقویت تفکر و یادآوری گذشته
‏ترغیب جهت ارتباط عاطفی مفید و مؤثّر (دوست یابی)
‏فعّالیّت ها
6
7/8
‏دوشنبه
‏جلسه ششم
3 | ‏صفحه
5‏ و 6
‏آشنایی‏ با مقرّرات و قوانین عبور و مرور
‏آشنایی فرزندان با نقش والدین خود
‏آشنایی با محیط بیرون از خانه چون میدان ، خیابان ، مغازه ها ، مشاغل ، کوچه و ...
‏آشنایی با نقش پلیس در جامعه
‏توجّه به رعایت نکات ایمنی مربوط به عبور و مرور
‏توانایی شناخت رنگ ها
‏توانایی رسم خطوط از پایین به بالا و از بالا به پایین
‏نگاره ی 3‏
‏یک و دو و سه ، راه مدرسه
7
7/9
‏سه شنبه
‏جلسه هفتم
5‏ و 6
‏آشنایی با مقرّرات عبور و مرور
‏مشاهده ی دقیق وظایف پلیس
‏ارتباط منطقی بین تصاویر مثلا : مأمور راهنمایی و ماشین و چراغ راهنما
‏توانایی تشخیص عناصر موجود در خیابان مانند : پیدا کردن تصاویر مأمور راهنمایی ، ماشین و ...
‏آشنایی با محلّ زندگی
‏ایجاد علاقه نسبت به رعایت مقرّرات عبور و مرور
‏فعّالیّت ها
8
7/9
‏سه شنبه
‏جلسه هشتم
7‏ و 8
‏آشنایی با نهاد مدرسه و اعضا و مقرّرات آن
‏آشنایی با پرچم ایران و توجّه به رنگ های آن
‏آموزش نظم و ترتیب و بهداشت فردی
‏آشنایی با بخش های مختلف مدرسه (نمازخانه ، آب خوری، دست شویی و ...)
‏توانایی رسم خطوط خمیده و دندانه دار
‏توانایی انطباق تصاویر با کلمات
‏توانایی تلفظ کلید واژه های مدرسه ، مدیر ، آب و ...
‏نگاره ی 4
‏ به مدرسه رسیدیم
9
7/13
‏شنبه
‏جلسه اول
‏سوم
4 | ‏صفحه
7‏ و 8
‏آشنایی با نهاد مدرسه و تشخیص مدرسه ی دخترانه و پسرانه
‏توجه به بهداشت فردی
‏شناخت رنگ ها
‏آموزش مهارت های اجتماعی در مدرسه
‏توانایی تشخیص عناص موجود در نگاره
‏هدف از آمدن به مدرسه و شناخت آن
‏توجه به اصوات مختلف در مدرسه
‏تفاوت خانه و مدرسه
‏رعایت ادب و احترام نسبت به دیگران
‏فعّالیّت ها
10
7/13
‏شنبه
‏جلسه دوم
9‏ و 10
‏آشنایی با کلاس درس و قوانین آن
‏آشنایی با معلّم و نقش او در آموزش
‏رعایت ادب و احترام نسبت به معلم
‏ایجاد ارتباط مؤثّر دانش آموزان با یک دیگر
‏توانایی تلفظ کلمات کلید واژه های پرچم ، امام ، مداد و ...
‏نگاره ی 5‏
‏از کلاس ما چه خبر؟
11
7/14
‏یکشنبه
‏جلسه سوم
9‏ و 10
‏آشنایی با کلاس
‏آموزش رعایت نظم و بهداشت و توجه به صرفه جویی در مصرف آب
‏توانایی پیدا کردن تصاویر در نگاره
‏رعایت نظم و نظافت
‏فعّالیّت ها
12
7/14
‏یکشنبه
‏جلسه چهارم
‏ایجاد فضای شادی در کلاس
‏راه مدرسه
13
7/15
‏دوشنبه
‏جلسه پنجم

 

دانلود فایل