دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

دانلود طرح درس روزانه , طرح درس سالانه , فرم خام طرح درس word و pdf

d,فرم خام طرح درس روزانه قابل ویرایش,فرم طرح درس روزانه جدید,فرم خام طرح درس روزانه pdf ابتدایی,فرم خام طرح درس روزانه دبیرستان word,فرم طرح درس روزانه ابتدایی

طرح درس روزانه ریاپی سوم راهنمایی

طرح درس روزانه ریاپی سوم راهنمایی

طرح-درس-روزانه-ریاپی-سوم-راهنماییلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏طرح درس روزانه
‏شماره:
‏ماده درسی: ‏ریاضی
‏موضوع درس:‏ ‏معادله‏ خط‏(1)
‏مقطع تحصیلی:‏ ‏ ‏ ‏راهنمایی
‏پایه تحصیلی:‏سوم
‏مدت جلسه: ‏30 دقیقه
‏تاریخ اجرا:
‏تهیه کننده:‏ ‏
‏اهداف کلی
‏شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است.
‏هدف های جزئی
‏دانش آموزان ‏با مشخص بودن نقاط معادله ‏ی خط را حدس بزنند.‏
‏دانش آموزان ‏معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x‏ و y‏ هر نقطه ی خط)

‏هدف های رفتاری
‏دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس:
‏قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.‏(شناختی - ‏کاربرد‏)
‏اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تش‏خیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟‏( شناختی- درک و فهم)
‏در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد.‏ (شناختی - کاربرد)
‏روش های تدریس
‏روش فعالیت محور(‏همیاری‏) - ‏روش توضیحی ‏–‏پرسش و پاسخ - ‏استفاده از نرم افزار PowerPoint
‏رسانه های آموزشی
‏کتاب درسی ‏–‏ ‏صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- ‏کامپیوتر( CD‏)
‏قبل از شروع درس
‏ (2 دقیقه)
‏سلام و احوالپرسی - حضور و غیاب - دقت در وضع جسمانی و روحی دانش آموزان و بررسی تکالیف
‏تعیین رفتار ورودی
‏دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.
‏دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند.‏
‏ارزشیابی تشخیصی
‏ (5 دقیقه)
‏1- نقطه ی ‏ و ..... را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.
‏2- نقطه ی B‏ که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟
‏3- مقدار عددی عبارت ‏ را به ازای‏ ‏ ‏ و ‏ و ‏ و یک x‏ دلخواه دیگر حساب کنید.
‏فعالیتهای آموزشی
‏فعالیتهای معلم
‏فعالیتهای دانش آموز‏ان
‏آماده سازی و ایجاد انگیزه
‏(2 دقیقه)
&‏ یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم .
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن
‏یک داستان بسازند.
& ‏ با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند.
‏ارائه درس و ارزشیابی تکوینی
‏(15 دقیقه‏)
&‏ 1- نقاط ‏ و ‏ و ... را روی صفحه های خود مشخص نمائید.
‏2- نقاط فوق را به هم وصل نمائید و امتداد دهید.
‏3- نقاط دیگری به دلخواه روی این خط در نظر بگیرید‏ و مختصات آن ها را بنویسید.
‏4- این نقاط چه ویژگی دارند؟
‏5- ‏اگر بخواهید این خط را توصیف کنید چه پیشنهادی دارید؟
‏6- آیا می توانید به کمک زبان علائم و نمادها (جبری) رابطه ی خود را بیان نمایید؟
‏7- به این رابطه ی جبری که بیان گردید معادله ی خط می گوئیم.
‏8- تکمیل فعالیت 1 کتاب درسی
‏9- تکمیل فعالیت 2 و نشان دادن کاربرد معادله ی خط
‏10- حل کار در کلاس کتاب درسی
‏11- می خواهیم خط ‏ را رسم کنیم. پیشنهاد شما چیست؟
‏12- با همکاری دانش آموزان و یادآوری اصول هندسه ی اقلیدسی از آن ها می خواهیم خط را رسم کنند.
‏13- رسم خط ‏
& ‏ ‏کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به ‏سؤ‏الات ‏پاسخ می دهند.
‏جمع بندی و نتیجه گیری
‏(3 دقیقه )
‏ &‏ ‏1- ‏همان طور که دیدید، بین طول و عرض همه ی نقاطی که روی یک خط قرار داشته باشند، یک رابطه وجود دارد.که اسمش را معادله ی خط می گذاریم.
‏2- اگر معادله ی یک خط را داشته باشیم می توانیم آن را رسم کنیم.
‏ارزشیابی پایانی
‏(2 دقیقه )
‏ &‏ 1- ‏خط ‏ را رسم کنید.
‏2- آیا نقطه ی ‏ روی خط ‏ قرار دارد؟ چرا؟
&‏ دانش آموزان به صورت گروهی به سوال‏ات ‏ مطرح شده پاسخ ‏ می دهند.‏ و بازخورد مناسب به آنها داده می شود.

 

دانلود فایل

طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدائی 10ص

طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدائی 10ص

طرح-درس-روزانه-فارسی-دوم-ابتدائی-10صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موضوع :
‏طرح درس روزانه فارسی دوم ابتدایی
‏فهرست مندرجات:
‏مشخصات کل‏ی‏ کتاب......................................................‏...‏.........................1
‏اهداف‏ کل‏ی‏.........................................................‏........‏...‏..........................1
‏اهداف‏ جز‏یی‏..............................................................‏....‏..........................1
‏روش‏ تدر‏ی‏س‏...............................................................‏...‏..........................1
‏رسانه‏ ‏ها‏ی‏ آموزش‏ی‏.................‏.........................................‏..‏.........................2
‏جدول‏ طرح درس.......................................‏............................‏....................3
‏طرح درس روزانه
‏م‏شخصات کلی :
‏کتاب : فارسی پایه :دوم ابتدایی
‏درس : پرواز موج ‏ ‏ وقت : 50 دقیقه
‏اهداف کلی :
‏الف:آشنایی دانش آموزان با مسائل علمی
‏ب:تقویت مهارت های چهار گانه زبان آموزی
‏ اهداف جزئی :
‏الف : تقویت حس کمک به نیازمندان
‏ب: آشنایی با نقل قول مستقیم در فارسی و نشانه های آن
‏ج: درک زیان های غرور و خود پسندی
‏د: آشنایی با چگونگی تشکیل ابر و بارش باران
‏ر: روخوانی درس
‏روشهای تدریس :
‏بارش مغزی ـ کارآیی تیم ـ توضیحی ـ پرسش وپاسخ ـ نمایشی
‏رسانه های آموزشی :
‏تخته سیاه ـ گچ ـ کتاب ـ نقاشی خورشید و ابر و یا ساخت مقوایی خورشید و ابر ـ فیلم علمی مربوط به درس و استفاده از ویدئو ـ سی دی یا کامپیوتر
‏فعالیت معلم
‏فعالیت دانش آموز
‏روش
‏مدت
‏فعالیتهای مقدماتی
‏شروع با نام خدا
‏سلام واحوال پرسی
‏حضور غیاب و گروه بندی
‏بچه ها را با کارتهایی که اسم مشترک دارند گروه بندی می کنیم
‏گروههای مثل : (خورشید –‏ ماه –‏ ابر )
‏ــــــــــــــــ
‏دانش آموزان با توجه به اسم مشترک کارتهای خود در گروههای همنام قرار‏ ‏ می گیرند
‏ـــــــ
‏گروه بندی
‏3
‏4
‏ا‏رزشیابی ورودی : سؤالات زیر برای پاسخ گویی در گروه مطرح می شود :
‏دانش آموزان با هم فکری در گروه پاسخ را تهیه کرده و به کلاس ارائه می دهند.
‏پرسش و پاسخ
‏(کارگروهی )
‏3

 

دانلود فایل

طرح درس روزانه

طرح درس روزانه

طرح-درس-روزانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بسمه تعالی
‏ ‏طرح درس روزانه
‏الف- مرحله طراحی
‏«‏فعالیتهای قبل از تدریس‏»
‏1-موضوع درس
‏2-هدف کلی درس
‏3-هدفهای رفتاری
‏4-روش وفنون تدریس و ‏وسایل کمک آموزشی
‏ب) مرحله اجراء
‏فعالیتهای ضمن تدریس
‏1- ارزشیابی تشخیصی
‏2-ارائه درس
‏ایجاد انگیزه
‏تدریس هدفهای رفتاری (از ساده به مشکل)
‏ج-فعالیت های بعد از تدریس
‏1-ارزشیابی از جریان تدریس
‏2-تعیین تکلیف
‏ارزشیابی پرسشنامه
‏پرسشنامه ای که هم اکنون در پیش رو دارید مربوط به تحقیق یک نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد است لطفاً با دقت به سوالات زیر پاسخ دهید.
‏1-‏علاقه دانش آموزان را نسبت به فعالیتها برمی انگیزد.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏2-‏ بین دانش آموزان و معلم ارتباط برقرار می کند‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏3-در دانش آموزان احساس اعتماد به نفس و موفقیت بر می انگیزد تا با انگیزه ی بیشتر به فعالیت های یادگیری بپردازند.‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏4- دانش آموزان قابلیت سازماندهی افکار و سخن گفتن موثر را بدست می آورند.‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏5-نکات ضعف و قوت دانش آموزان را در فرایند رسیدن به اهداف آموزشی نشان می دهد.‏
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏6-‏دانش آموزان را به فعالیت مستمر وادار می نماید.‏ ‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏7-‏ارزشیابی متناسب با وضعیت رشد هر دانش آموز است.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏8-‏ارزشیابی ضمن فعالیت های مختلف هم آهنگی دارم بین حس و حرکت را بوجود می آورد.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏9-‏در ارزشیابی معلمان می توانند اطلاعات پیش نیاز رفتار ورودی دانش آموزان را تشخیص دهند.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏10-‏ در هنر ارزشیابی معلم براساس برنامه ای منظم و از پیش تعیین شده انجام می شود.
‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏11-‏ ارزشیابی به معلمان در فرایند تدریس کمک می کند.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏12-‏ آیا فعالیت های تکمیلی خارج از کلاس باعث رفع خلف یادگیرندگان می شود.‏ ‏ ‏ بلی L‏ ‏ ‏خیر L
‏13-‏آیا خود ارزیابی دانش آموزان عامل بسیار مفیدی است.‏ ‏ ‏ ‏بلی L‏ ‏ ‏ خیر L
‏معیارهای تحلیل ارزشیابی
‏1)متناسب با اهداف آموزشی باشد:‏ ‏(‏ارزشیابی با اهداف آموزشی متناسب باشد)
‏ ‏ارزشیابی پیشرفت تحصیلی درس فرایندی منظم است برای تعیین تشخیص‏ پیش رفت دانش آموزان در رسیدن به هدفهای آموزشی ارزشیابی هر درس بوسیله ی محتوای آن درس به هدف کلی ‏ ‏می رسند.
‏ ‏به عنوان مثال در ارزشیابی فعالیت قصه نویسی، فراگیر با نوشتن قصه ی کوتاهی در چند صفحه، قوه ی تخیل او قوی تر می شود و به هدف کلی درس که تقویت تمرکز حواس و توانایی در گفتار است ‏ ‏می رسد یا با درست کردن کاردستی با استفاده از دور ریختنی ها به یکی از اهداف درس تقویت قوه تخیلات و صرفه جویی است می رسد.
‏2-ارزشیابی تناسب با محتوای آموزش باشد.
‏ ‏پیشرفت هر دانش آموز نسبت به فعالیت هایی که خود انجام می دهد تا به هدفهای معین در هر رشته ی هنری برسد، سنجیده می شود و تمام روشهای ارزشیابی براساس محتوای درس می باشند مثلاً هر یک از دانش آموزان از ابتدای سال، پوشه ی مناسب برای فعالیت های هنری خود تهیه می کند که شامل فهرست فعالیت های هنری و کاردستی ها و برگه های نقاشی است که در پایان نیم سال تحصیلی، معلم بهترین کار دانش آموز را از پوشه انتخاب و برای ارزشیابی ارائه می کند.
‏3-‏ارزشیابی متناسب با روش تدریس:‏ ‏(‏ارزشیابی متناب با روش تدریس است.‏)
‏ ‏برای ارزشیابی از فعالیت های هنری دانش آموزان باید از روی ها و ابزارهای مربوط به سنجش پویا مانند پوشه ی کار و بحث و گفت و گوهای کلاسب استفاده می شود.
‏ ‏بیشتر فعالیت های درس هنر مانند نمایش، قصه گویی، گردش در طبیعت و ... به صورت گروهی انجام می شوند که معلم حین انجام دادن فعالیت ها ضمن مشاهده ی رفتارهای دانش آموزان از آنها سوالهایی می پرسد و راهنمایی ها لازم را به صورت فردی و گروهی انجام می دهد. به عنوان مثال در ارزشیابی فعالیت هایی مانند قصه ابتدا قشه گو یا گروه مجری قصه در مورد نحوه ی اجرای قصه ی خود و چگونگی انتخاب آن توضیح می دهند و در مورد نحوه ی اجرای قصه و نقاط قوت آن اظهارنظر می کنند و پیشنهادهای خود را برای اجرای بهتر آن ارائه می دهند‏ مثلاً روش پرسش و پاسخ معلم می پرسد معلم سوالهایی را به گونه ای تنظیم و مطرح می کند که دانش آموزان را به تفکر وادارد یا روش حل مسئله خط در خطی کردن برای پیدا کردن نقاشی.
‏4-ارزشیابی متناسب با توانمندی های جسمانی و عقلانی دانش آموزان
‏ ‏در کتاب هنر فعالیت هایی که انجام می دهند در خور فهم و درک دانش آموزان متوسط و ضعیف هم است و به صورتی که اکثریت دانش آموزان می توانند در فعالیت ها شرکت کنند در ارزشیابی فعالیت های هنری به رشد توانایی های هنری برمبنای استعدادها و تمایلات فردی دان آموزان مورد توجه است به عنوان مثال اگر دانش آموزی فعالیت های هنری خود را در رشته ای که به آن علاقه ی بیشتری دارد متمرکز کند، کاستی های او در رشته های دیگر

 

دانلود فایل

طرح درس روزانه شیمی

طرح درس روزانه شیمی

طرح-درس-روزانه-شیمیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏ماده درسی : شیمی
‏موضوع درس: آ‏ن‏تروپی ‏تعیین جهت پ‏یشرفت‏ واکنشهای شیمیایی
‏مقطع تحصیلی :متوسطه
‏مدت جلسه : 30 دقیقه
‏پایه تدریس : سوم تجربی
‏تعداد دانش آموزان: 15 نفر
‏تاریخ اجرا :

‏عنوان
‏اجزاء مورد نظر در فرایند تدریس
‏توضیحات
‏اهداف
‏کلی
‏آشنایی دانش آموزان با آنتروپی و تعیین جهت پیشرفت واکنشهای شیمیایی
‏جزئی
‏1 ‏–‏ آشنایی دانش آموزان با فرایندهای خود به خودی و غیر خود به خودی
‏2- آشنایی دانش آموزان با آنتروپی
‏3- آشنایی دانش آموزان به نقش تغییر انرژی و بی نظمی ( آنتروپی) در انجام واکنشهای شیمیایی
‏4- آشنایی دانش آموزان به پیشگ‏ویی‏ جهت طبیعی ( خود به خودی ) واکنشها
‏رفتاری
‏دانش آموزان در پایان‏ وضمن تدریس‏ این درس‏ باید‏ بتوانند
‏حیطه
‏شناختی
‏عاطفی
‏مهارتی
‏1-‏50 %‏ فرایند های خود به خودی و غیر خود به خودی را ‏می ‏شن‏اسند و مثال می زنند .
‏2- با مفهوم آنتروپی ( بی نظمی ) آشنا ‏می‏شوند .
‏3- ‏می‏دانند که کاهش آنتالپی (0
‏4- ‏می‏دانند که افزایش آنتروپی ( 0 >‏ s‏ ) یکی از عوامل پیشرفت خود به خودی واکنشها‏ی شیمیایی‏ است ‏.‏5- ‏می ‏دا‏ن‏ند s‏ تابع حالت است ‏.
‏6- ‏م‏بتوان‏ن‏د برای s‏ تعیین علامت ک‏ن‏ند
‏7- نتیجه گیری ‏می‏کنند که انگیزه انجام خود‏ به خودی‏ واکنشها کاهش آنتالپی و یا افزایش آنتروپی و یا هردو است
‏8- ‏می‏توانند در مورد جهت پیشرفت خود به خودی‏ ‏ ‏50 %‏واکنشها قضاوت کنند .
‏9- پیش بینی ‏می‏کنند ‏تمامی ‏واکنشهای خود به خودی درجهت عکس بصورت خود به خودی انجام پذیر‏نیستند‏.
‏درک وفهم
‏درک و فهم
‏درک و فهم
‏درک و فهم
‏درک و فهم
‏کاربرد
‏تج‏زیه وتحلیل
‏ارزشیابی
‏نوآوری
‏دریافت
‏واکنش
‏سازمانبندی
‏سازمانبندی
‏وا‏کنش
‏سازمانب‏ن‏دی
‏تبلور
‏تبلور
‏تبلور
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏اجرای مستقل
‏رفتار ورودی
‏دانش آموزان قبل از تدریس باید :
‏1- با مفهوم آنتالپی ( H‏ ) آشنا باشند .
‏2 ‏–‏با‏ واکنشهای گرماگیر و گرماده آشنا باشند
‏3- نمودار کامل انرژیهای گرماگیر و گرماده را رسم نمای‏ن‏د .
‏4- با توجه به نوع واکنش ها مقدار H‏ را محاسبه نمای‏ن‏د.


‏عنوان
‏اجزای موردنظر در فرایند تدریس
‏توضیحات
‏انتخاب
‏روش تدریس
‏توصیفی ‏–‏ نمایشی ‏–‏ اکتشافی ‏–‏ بارش مغزی ‏–‏ پرسش و پاسخ ‏–‏ آزمایشی ‏–‏ بحث ‏تیم‏ی ،- هوش‏های‏ چندگانه ‏–‏ ‏س‏خ‏نر‏انی ‏–‏ پیش سازمان دهنده ‏–‏ بازیهای گروهی
‏رسانه های آموزشی
‏تخته و گچ ‏–‏ مدل های مولکولی ‏–‏ کارت گروه بندی ‏–‏ کامپیوتر، ویدئو‏پروژکشن‏ ، برگه های پلی کپی ‏–‏ سی دی ‏–‏ یک قطعه‏ یخ‏ ‏–‏ دو عدد بشر ‏–‏ روغن ‏–‏ آب ‏–‏ ‏دوحبه‏ قند
‏مراحل اجرا
‏فعالیتهای مقدماتی
‏( مدت زمان 2 دقیقه )
‏سلام و احوال پرسی بررسی تقویم ‏روز‏ نوشتن پیام قرآنی
‏حضور و غیاب گروه بندی ‏ بررسی تکالیف جلسه قبل
‏ارزشیابی تشخیصی( 4 دقیقه)
‏ فعالیت معلم ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏فعالیت دانش آموزان
‏1 ‏–‏ فراگیران با توجه به درس قبلی به سوالات پاسخ میدهند
‏1 ‏–‏ سوالاتی که در زیر مطرح شده را ازطریق اسلاید به نمایش
‏گذاشته‏ ‏س‏پس برگه هایی در اختیار دانش آموزان قرار میدهم
‏ و از آنان می خواهم به صورت فردی به هریک از‏سوالات پاسخ‏
‏دهند ‏ودرپایان پاسخنامه ها را به اینجانب برگردانند .‏ ‏ ‏
‏پرسش ها عبارتند از :
‏الف ‏–‏ کدامیک از تغییرات زیر گرماده است؟
‏ 1 ) ذوب یخ ‏ ‏ 2 ) سوختن گازمتان
‏3) حل ‏شدن ‏نیترات آمونیوم درآب‏ ‏ 4) تبخیر آب
‏ب ) در مورد مفهوم آنتالپی واکنش کدام گزینه صحیح است؟
‏1-‏گرمای مبادله شده در فشار ثابت
‏2-‏گرمای مبادله شده در حجم ثابت
‏آنتالپی واکنش
‏ج ) در واکنش مقابل(l‏) CH3OH‏ ‏ ‏(g‏)CO‏+(g‏)2H2
‏- با استفاده از آنتالپی های تشکیل داده شده آنتالپی واکنش
‏کدام گزینه است؟
‏ماده
‏(‏2‏—‏1-mol‏.kj‏)تشکیل H
CO(g)
CH3OH
‏111 ‏–‏
‏239 -
‏گزینه الف ) 132 ‏–‏
‏گزینه ب ) 128 ‏–‏
‏گزینه ج ) 128 +
‏گزینه د ) 132 +
‏ادامه ارزشیابی تشخیصی( 4 دقیقه)
‏ فعالیت معلم ‏ ‏ فعالیت دانش آموزان
‏2- فراگیران میتوانند بصورت فردی پاسخ دهند. آنها برای پاسخ این سوالات باید اطلاعاتی در مورد درس جدید داشته باشند . که البته دانستن این اطلاعات ضروری نیست زیرا در این جلسه آموزشی مورد بحث قرار میگیرد
‏د ‏–‏ نمودار آنتالپی برای یک واکنش ‏گرماده کدام است؟
‏گزینه 1 ) نمودار 1 ‏ ‏ آغازی
‏ ‏پایانی‏ ‏آنتالپی
‏گزینه 2 ) نمودار‏ 2
‏ ‏(نمودار1 )
‏ب )
‏ ‏پایانی
‏ ‏آنتالپی
‏ آغازی نمودار( 2 )

‏در این مرحله هدف ،ارزشیابی پیش دانسته های تک تک
‏فراگیران است که نتیجه این ارزشیابی درجدول 1 ( ضمیمه
‏طرح ) منعکس میگردد .
‏2- ‏س‏پس به منظ‏و‏ر پی بردن به میزان تسلط فراگیران نسبت به
‏درس جدید پ‏رس‏ش های زیر را مطرح می کنم .
‏الف) آیا میتوان جهت پیشرفت طبیعی واکنشها را پیشگ‏وی‏ی
‏کرد ؟ چگونه ؟
‏ب ‏–‏ به چه رویدادهایی خودبه خودی گفته میشود ؟
‏مراحل اجرا
‏فعالیت معلم
‏فعالیت فراگیران
‏آماده سازی و ایجاد انگیزه (3 دقیقه‏‌‏)
‏به کمک ویدئو‏پروژک‏تور‏ ‏تصاویری از رویدادهایی مثل آّبشار ‏–‏ رنگ دادن آهن ، سوختن گار متان ، ذوب برفها‏ وغیره‏ را به نمایش می گذارم و از فراگیران می خواهم که به دقت به این تصاویر نگاه کرده و برداشت خود را از این تصاویر بیان کنند .
‏از دانش آموزان سوال می کنم :
‏1- این تغییرها خود به خودی اند یا غیر خود به خودی ؟
‏2- این رویدادها آیا در جهت عکس هم خود به خودی اند ؟ چرا؟
‏3- یک قطعه یخ را در ظرفی گذاشته و از فراگیران می خواهم آیا ذوب یخ هم بطور خود به خودی انجام می شود ؟ چرا ؟
‏4- جبه قند در آب حل می شود یا در روغن ؟ چرا ؟
‏5- اگر سوختن وساز مواد غذایی دربدن وهمچنین انحلال بیشتر مواد در آب غیر خود به خودی بود چه مشکلاتی بوجود می آمد ؟
‏2 و 1 : پس از مشاهده تصاویر توسط فراگیران آنان باید بصورت تی‏م‏ی مشور‏ت‏ کرده در حدی که اطلاع دارند و وقت اجازه میدهد پاسخ دهند .
‏4 و 3 : بدلیل اینکه این آزمایش تا حدودی در ارتباط با معلومات عم‏ومی‏ و فراگیران می باشد احتمال دارد بتوانند پاسخ نسبتا ‏صحیحی‏ ارائه دهند .
‏معرفی و ارائه درس ( 13 دقیقه)
‏1- در این مرحله‏ از‏ فراگیران خواسته میشود ‏که ضمن مروری کوتاه بر درس جدید ،‏ واژه های کلیدی را بصورت تیمی استخراج کنند .و ازاین طریق فراگیران به محور اصلی درس ‏پ‏ی خواهند برد .
‏پیشرفت خود به خودی‏-‏ واکنش گرماده ‏–‏ واکنش گرماگیر ‏–‏ آنتروپی (‏‌‏بی نظمی ) حداکثر بی نظمی حداقل .
‏به فراگیران توصیه می شود که نام تیم خود را از این بین واژه های کلیدی انتخاب کنند .
‏با توجه به این موضوع که فراگیران قبلا در منزل درس جدید را مورد مطالعه قرار داده اند پس از مروری کوتاه بر روی این درس واژه های کلیدی را استخراج خواهند کرد در این میان ممکن است‏ ت‏یم ها به واژه های متعددی دست یا‏ ‏بند در این‏ ‏مرحله ‏و‏ا‏ژ‏ه های کلیدی ثبت شده توسط نماینده هر تیم بر روی تابلو نوشته می شود و از بین آنها لغات کلیدی و مشترک و مناسب انتخاب می گردد . پس نماینده هر تیم پس از انتخاب یک واژه پلاک مربوط به آن واژه برگردن خود آویزان میکن‏د

 

دانلود فایل

طرح درس روزانه

طرح درس روزانه

طرح-درس-روزانهلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 2 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏طرح درس روزانه
‏اهداف کلی
‏شناخت معادله خط و رسم خطی که معادله ی آن داده شده است.
‏هدف های جزئی
‏دانش آموزان ‏با مشخص بودن نقاط معادله ‏ی خط را حدس بزنند.‏
‏دانش آموزان ‏معنای معادله ی خط را درک نمایند.(رابطه ی بین x‏ و y‏ هر نقطه ی خط)

‏هدف های رفتاری
‏دانش آموزان در پایان و ضمن تدریس:
‏قادر به رسم خطی که معادله ی آن داده شده، باشند.‏(شناختی - ‏کاربرد‏)
‏اگر معادله ی خط موجود باشد بدون رسم خط تش‏خیص دهد نقطه ای که مختصات آن داده شده روی خط قرار دارد یا خیر؟‏( شناختی- درک و فهم)
‏در حل مسائل، مفهوم معادله را به کار برد.‏ (شناختی - کاربرد)
‏روش های تدریس
‏روش فعالیت محور(‏همیاری‏) - ‏روش توضیحی ‏–‏پرسش و پاسخ - ‏استفاده از نرم افزار PowerPoint
‏رسانه های آموزشی
‏کتاب درسی ‏–‏ ‏صفحه ی مختصات شطرنجی، ماژیک وایت برد- ‏کامپیوتر( CD‏)
‏قبل از شروع درس
‏ (2 دقیقه)
‏سلام و احوالپرسی - حضور و غیاب - دقت در وضع جسمانی و روحی دانش آموزان و بررسی تکالیف
‏تعیین رفتار ورودی
‏دانش آموزان باید بتوانند مکان نقطه ی داده شده را روی صفحه تعیین کنند.
‏دانش آموزان باید بتوانند مقدار عددی یک عبارت جبری را حساب کنند.‏
‏ارزشیابی تشخیصی
‏ (5 دقیقه‏)
‏1- نقطه ی ‏ و ..... را روی دستگاه مختصات خود مشخص کنید.
‏2- نقطه ی B‏ که روی صفحه می بینید چه مختصاتی دارد؟
‏3- مقدار عددی عبارت ‏ را به ازای‏ ‏ ‏ و ‏ و ‏ و یک x‏ دلخواه دیگر حساب کنید.
‏فعالیتهای آموزشی
‏فعالیتهای معلم
‏فعالیتهای دانش آموز‏ان
‏آماده سازی و ایجاد انگیزه
‏(2 دقیقه)
&‏ یک نمودار روی صفحه رسم می کنیم .
‏از دانش آموزان می خواهیم درباره ی آن
‏یک داستان بسازند.
& ‏ با همفکری همدیگر در مورد این مسئله بحث می کنند.
&‏ 1- نقاط ‏ و ‏ و ... را روی صفحه های خود مشخص نمائید.
& ‏ ‏کارهای خواسته شده را روی صفحه ی مختصاتی که در اختیار دارند، انجام داده و با همفکری به

 

دانلود فایل